Overdrachtelijke schouderklop voor U-OV reizigers

We kunnen hier in 030 best tevreden zijn met het Utrechts Openbaar Vervoer. Al jaren scoort U-OV een hoog klanttevredenheidscijfer en daar zijn zij (en wij) vanzelfsprekend erg blij mee. Er wordt natuurlijk … er wordt vaak geklaagd over het OV, maar eigenlijk gaat er best veel goed en laten we nu eens op die insight de nieuwe campagne van U-OV hebben gebouwd.

Met de campagne ‘Lekker bezig’! geven we (potentiele) reizigers een overdrachtelijke schouderklop en laten we hen uitsluitend positief gedrag van andere reizigers zien. We weten inmiddels dat dit een zeer effectieve stimulans voor gedragsverandering is. Met de reiziger aan het woord (en in beeld) zijn zij dé belangrijkste drager van de campagne. Altijd vergezeld door de iconisch gele bussen van U-OV. Lekker iconisch.

In een always-on campagne worden drie verschillende typen reizigers (thanks Motivaction) met eigen, unieke proposities getriggerd. Door onze slimme mediastrategie worden de drie typen reizigers via de voor hun meest effectieve kanalen benaderd. Ze krijgen, naast triggende uitingen, waardevolle en relevante content aangeboden. Het hele jaar door.

Ook aan de potentiele reiziger is gedacht. Groei van klanten uit deze groep kan namelijk zorgen voor een schoner leefklimaat in de regio, minder files, minder ronkende diesels en meer OV-ritjes. Daar wordt iedereen blij van. Lekker bezig!

DEEL DIT PROJECT

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER