Kijkje in de rollende keuken van U-OV

Bij U-OV wordt elke dag hard gewerkt om reizigers in verbinding met hun bestemming te brengen. De klanten van deze vervoersmaatschappij zien niet altijd wat er tegenover zo’n comfortabel ritje staat, omdat het achter de schermen, ’s nachts of op de remise gebeurt. Zonde, juist dit onbewust zijn kan leiden tot onvrede of frustratie. Tijd voor een kijkje in de rollende keuken van U-OV, aldus de regionale vervoerder.

Han Snel ontwikkelde en realiseerde samen met U-OV de campagne “Wat zit hier achter?” (#WZHA). U-OV gaat aan de hand van reizigersvragen op zoek naar antwoorden, in woord en bewegend beeld. Dit wordt geserveerd op het digitale platform watzithierachter.nl. De reizigers kunnen alles over de vervoersmaatschappij ontdekken, maar ook zelf bijdragen door vragen te stellen. Zit er iets bij dat verder uitgezocht dient te worden? Razende Reporter Mark haalt de onderste steen boven.

Op deze manier ontdekken de reizigers van U-OV waarom de bus soms weleens uitvalt, wat er met gevonden voorwerpen gebeurt en waarom de buschauffeur soms geen goedemorgen zegt. Nu weten we wat er achter zit. De reiswereld is beter geïnformeerd, de reizigers niet meer gefrustreerd. Roll on!

DEEL DIT PROJECT

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER