energie nederland, han snel

Lekker slim geld besparen

Heb jij een slimme meter in huis? De kans is groot van wel. Wat echter maar weinig mensen weten, is dat het ware potentieel van je slimme meter pas met een energieverbruiksmanager behaald wordt.

Grote kans dat je dit nog niet wist. En daarom is Energie-Nederland, in samenwerking met de energieleveranciers, een campagne gestart om iedereen met een slimme meter hiervan bewust te maken.

Doelgroepanalyse heeft ons geleerd dat consumenten in het begin van de customer journey het beste geraakt kunnen worden met luchtige, informele communicatie.

Door de intelligente inzet van data hebben we mensen met een slimme meter, en die binnenkort een slimme meter krijgen, benaderd en ze een virtuele schouderklop gegeven. Hun huidige, goede gedrag wordt gekoppeld aan de gewenste gedragsverandering, namelijk de aanschaf van een energieverbruiksmanager. In een serie GIF’s triggeren we mensen om meer informatie over het besparen via een energieverbruiksmanagers te bekijken.

De campagne heeft het erg goed gedaan. Vooral Facebook Messenger en Instagram Stories hebben gezorgd voor bovengemiddelde conversie. Met 317% meer kliks via social dan de oorspronkelijke doelstellingen, was de campagne echt on fire. Lekker slim.

DEEL DIT PROJECT

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER