Reclame in tijden van 20.000.000.000 smart things

Het wordt druk op Aarde. Met smart things welteverstaan. Van nog geen twee jaar geleden een lousy 6 miljard met elkaar communicerende dingen gaan we als een raket naar de 20 miljard in 2020. Da’s in lichtjaren niet zo heel ver weg meer.

Onderzoekers van Platform Innovatie in Marketing hebben onderzocht hoe mens en technologie in marketing anno 2018 samenkomen. Of liever gezegd: zouden moeten samenkomen. De bevindingen zijn terug te vinden in PIM Trendrapport #13: Connected society.

Het explosief groeiende internet of things is eigenlijk maar één dingetje in dit hele verhaal. Het is een deel van de achtergrond waartegen PIM zijn aanbevelingen doet richting ons marketeers c.q. reclamemakers.

Heel vrij vertaald (hé, wij zijn Han Snel, wij maken de dingen graag lekker behapbaar) zijn dit de vier aanbevelingen.

1. Loon sociaal (people wanna like and be liked)
2. Zorg voor instant voldoening (people won’t wait)
3. Trek de stekker er af en toe eens uit (give the people a break)
4. Wees geen Mark Zuckerberg (people want to trust you)

Als je dit ter harte neemt, in combinatie met een dikke dosis creativiteit, dan komt het wel goed met jouw merk en de connected society. En weet dat echte verbondenheid niet tussen dingen zit, maar tussen je oren. En nu je toch voor connected gaat, check meteen die fijne Stereo MC’s nog even. Stumble you might fall.

Lekker gemaakt? Lees hier het complete PIM Trendrapport 2018.

DEEL DIT ARTIKEL

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER