You sexy motherfaker

Reclame hoeft niet waar te zijn, als het maar waarachtig is. Dat heeft ons mooie vak gemeen met alle andere disciplines die gericht zijn op het raken en bewegen van publiek. Zo gauw mensen je verhaal willen geloven (hoe absurd ook), zo gauw zijn ze bereid de volgende stap te zetten: je verhaal kopen.

Helaas is die waarachtigheid voor ons reclamemakers nogal eens een dingetje. Niet in de laatste plaats vanwege het benodigde budget om het verhaal te kunnen vertellen. Om redenen van tijd en/of budget vinden we onszelf best wel vaak terug in de wondere wereld van de stockfotografie. Waar veel te vinden is, zekers, maar waarachtigheid? Het zoeken naar de heilige graal is er niks bij.

En dan is het mooi om te zien hoe de reclamemakers van Vanity Fair hun editie met de werkelijk diepgaand geïnterviewde Game of Thronesster Emilia Clarke verkopen. Met de meest geweldige stockfotoserie! Speciaal voor dit nummer geschoten met de topactrice zelf in een hilarische hoofdrol. Check die making of. Dit wil je zien. Zo tilt ze haar acteren naar een hoger niveau, zegt ze. Om nog maar te zwijgen van de oplage van Fanity Fair …

Emilia Clarke over haar re-creatie van werkstockfoto’s: ”I’ve been waiting for this moment, this career-defining moment … this honesty and truth that I know I’m going to find … in Barbara the businesswoman.”

DEEL DIT ARTIKEL

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER