Het gedrag
AKO heeft zo’n 100 vestigingen op hightraffic-locaties (veel NS-stations en vliegvelden). Is er dus vooral voor mensen onderweg, naar het werk, familie, vakantie. Druk met de bestemming, met straks. Maar ook met de nodige trek in iets om de tijd mee te doden, (lees)honger te stillen, het moment te pakken. En met onvoldoende besef dat ze hiervoor bij AKO direct aan hun trekken kunnen komen. Waardoor AKO nog te veel van de vele passanten misloopt.
De verandering
Om de belofte van AKO voor elke passant helderder dan ooit te maken, hebben we een nieuw (strategisch) communicatieplatform ontwikkeld: AKO Voor nu. Om dit optimaal uit te dragen heeft de winkelformule een metamorfose ondergaan. Alles ademt actualiteit en begrip voor de hightraffic-shopper. Met een slim gepresenteerd assortiment van bladen, boeken en andere convenience-artikelen. En met in alle communicatie (instore en outdoor) een aangename sfeer van urgentie. Omdat je nu zin hebt in iets lekkers. Dat slaat aan.
Media
De hele winkel (signing, POS-materiaal, narrowcasting). Print (h-a-h-folders). Website (Omdat je nu eenmaal ook wel eens iets wilt bestellen voor de volgende dag).