Wat heeft rode biet ravioli te maken met een oude jas?

Eigenlijk is het antwoord makkelijker dan je zou verwachten. Voor restaurant The Green House hebben we een campagne ontwikkeld om hun no waste gerechten in the picture te zetten. Hun innovatieve kijk op het runnen van een restaurant verdient het om in de spotlights gezet te worden. Voor kringloopwarenhuis Het Goed is no waste ook vanzelfsprekend. De pareltjes die zij verkopen verdienen een tweede (of derde) eigenaar. Twee klanten, door hun no waste missie duidelijk met elkaar verbonden, maar misschien wel belangrijker: ook verschillend van elkaar. Want elke klant vraagt toch een ‘op maat’-aanpak met hun eigen branding, eigen tone-of-voice, beeldtaal en campagnes.

The Green House (Albron)
100 verhalen over circulariteit

 

Restaurant The Green House is een bijzondere. Het restaurant streeft ernaar om zo circulair mogelijk te zijn. Dat voeren ze door in hun gerechten, maar dat zie je ook terug in het paviljoen waar ze zitten. Zoveel mogelijk materialen zijn herbruikbaar of zijn al eerder gebruikt en komen terug in het pand. Zo komt de glazen gevelbekleding van de voormalige naastgelegen Knoopkazerne. Hoe tof is dat!

The Green House ademt circulariteit uit al hun poriën. Zo hebben ze nog wel 100! andere verhalen te vertellen. Maar hoe krijg je die verhalen bij je doelgroep? Om te beginnen met een sterk concept. Op basis van de vele verhalen die The Green House te vertellen heeft, hebben wij de campagneparaplu ‘Borden vol verhalen’ ontwikkeld. In beeld hebben we dit vertaald naar een bord waar we letterlijk het onderwerp op kunnen laten zien, vergezeld door een presentatiekaart waar we telkens een van de verhalen uitlichten.

 

The Green House Bord Vol Verhalen-post

 

Na het creatieve concept is het tijd om campagne te voeren. Dit hebben we onder andere gedaan voor de introductie van nieuwe gerechten op de kaart, die ontwikkeld zijn door studenten die meededen aan een landelijke hackaton genaamd ‘sustainable dish’.
Met de belofte ‘de toekomst kun je vandaag al eten’ hebben we de campagne afgetrapt.
Op social media is er volgens het See-Think-Do-Care model opgebouwd in boodschap waarin we de doelgroep stap voor stap hebben verleid om de nieuwe gerechten te komen proberen.

Maar ook voor de vele andere verhalen van The Green House hebben we op een dergelijke manier kunnen communiceren. Op basis van het concept is een format ontstaan dat goed herbruikbaar is op alle kanalen.

 

The Green House post Bietenravioli

 


 

Het Goed
Het verhaal van het kringloopwarenhuis

 

Nu worden we van al onze klanten blij, maar er zijn maar weinig merken die ons zo’n goed gevoel geven als Het Goed.
Het grootste kringloopwarenhuis van Nederland is sinds 2018 klant van Han Snel en samen hebben we veel mooie dingen gedaan. Naast dat deze kanjers het hergebruiken van producten willen stimuleren geven ze mensen met een afstand tot de arbeidsmarkt een kans in een van hun 25 kringloopwarenhuizen. Hoe fijn is het dan ook dat we de complete communicatie van Het Goed voor ze mogen verzorgen. En dat pakken we grondig aan.

Gedragsbeïnvloedende instore communicatie

Voor een retailer is instore communicatie enorm belangrijk in het vertellen van je verhaal en het beïnvloeden van je klant. Met onze jarenlange ervaring in retail weten we hoe we door subtiele designkeuzes en triggerende copywriting gedrag kunnen beïnvloeden op de winkelvloer.

 

Samen maken we Het Goed raamsticker

 

Alles komt voort uit het ontwikkelde brandingthema ‘Samen maken we Het Goed’. Zo’n brandingthema helpt bij het ontwikkelen van communicatiemiddelen en geeft richting aan het verhaal dat verteld wordt.

Sturende website

Ook online zijn we voor Het Goed flink aan de slag gegaan. Zo is er een compleet nieuwe website gebouwd waar wij het design en de copywriting voor hebben gedaan. Ook hier hebben we alles uit de kast getrokken om te sturen op het gewenste gedrag. In dit geval is dat het bereiken van de zogenaamde gunners, mensen die oude spullen willen doneren, en uiteraard de kopers van de tweedehands spullen.

Met nieuwe instore communicatie en een nieuwe website liggen offline en online zo goed mogelijk in elkaars verlengde en is het ook op de website een plezier geworden om te shoppen bij het kringloopwarenhuis.

 

Het Goed website

 

Koopstroomkalender

Voor onze retailklanten creëren we altijd een koopstroomkalender. Dus ook voor de hergebruikkampioenen van Het Goed. Een koopstroomkalender is een handig en creatief ingevuld overzicht van interessante momenten in het jaar waar met communicatie op in gespeeld kan worden. Zo ontwikkelden we rondom Black Friday het immer sympathieke Green Friday, kwamen we in het voorjaar met de Lentekriebels en zetten we de (soms niet zo) literaire pareltjes in het zonnetje tijdens De Boekenweek.

 

Het Goed Green Friday

 

Over de 200

Als full service agency van Het Goed doe je voor zo’n energieke club natuurlijk nog veel meer. Inmiddels hebben we meer dan 200! grote en kleine projecten voor ze mogen doen. Van logo’s op mondmaskers en nieuwe stickers bij alle ingangen tot advertenties, jaarverslagen en social posts. Met strak projectmanagement krijgt elk project de aandacht die het verdient. Hoe klein de opdracht soms ook is.

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER