U-OV
We brengen je waar je wilt zijn
Wie.
U-OV is het merk van ov-bedrijf Qbuzz waaronder de bussen en trams in de gemeente Utrecht rijden.
Wat.
Samen met Qbuzz stonden we aan de wieg van het merk U-OV. Hoe zet je een geheel nieuw ov-merk in de markt? In de voetsporen tredend van het GVU dat zo’n honderd jaar lang hét Utrechtse ov-merk was geweest. Dat betekent heel snel heel veel vertrouwen kweken. Bij reizigers én medewerkers. Scherp communiceren, de juiste (Utrechtse) snaar rakend, speelt daarbij een belangrijke rol. Dat zie je terug in zowel de campagnes om de naamsbekendheid en merkbeleving zo snel mogelijk op te voeren, als in de vele activaties om meer reizigers te trekken. Met campagnes online, op de socials, outdoor (abri’s en billboards), in de bussen en trams en bij de haltes.
Hoe.
Een gemeentelijk vervoersbedrijf is van de stad. Van alle inwoners. Iedereen heeft er iets over te zeggen. En zal er vroeg of laat iets over zeggen. In een stad als Utrecht, met het hart op de tong, zeker. Dat wil je zien en voelen in al je branding. Niet gespeeld, maar echt. Je wilt dat mensen geloven dat het U-OV er voor hen is. Hen altijd brengt waar ze willen zijn. Feitelijk heel veel van wat in het leven belangrijk is zo dichtbij mogelijk brengt. Met gemak en met gevoel. Bestaande reizigers in hun goede keus bevestigend, en steeds meer nieuwe weten te verleiden. Dat hebben we gedaan.
ABRI CAMPAGNE – GEBRACHT DOOR U-OV



