SUCCES is een merkstrategie die snel en duurzaam werkt

Simpel. Uniek. Concreet. Correct. Episch. Sensibel. Dus.

Je hebt iets moois te verkopen. Iets dat zo veel meer is dan een product. Het is een merk. Dat voel en zie je aan alles. Maar hoe zet je dat merk optimaal in? Haal je er alles uit? Laat je het als geen ander leven en werken? Dat begint met je merkstrategie. Daar zijn analoge en digitale bibliotheken over volgeschreven. Maar wat is nou de essentie? Hoe bepaal je of een merkstrategie alles in zich heeft om tot een succes uit te groeien. Heel eenvoudig: die merkstrategie staat voor SUCCES, een echte Han Snelafko voor Simpel, Uniek, Concreet, Correct, Episch en Sensibel. Dé zes factoren om met je merkstrategie het verschil te maken. En de leidraad voor elke merkstrategie en daarop gebaseerde campagne zoals we die als reclamebureau Han Snel ontwikkelen. We lichten de zes SUCCES-factoren graag even toe.

Simpel: meteen te begrijpen (easy travels faster)

Wees simpel. Je boodschap moet eenvoudig zijn. Hoe makkelijker het te begrijpen is, hoe sneller het opgepakt kan worden.

Uniek: nog nooit vertoond (the power of the unexpected)

Wees uniek. Wat origineel en ongekend is valt op. Springt eruit in de tijdlijn van eindeloos veel van hetzelfde. Zorgt voor stopping power.

Concreet: ondubbelzinnige belofte (now we’re talking)

Wees concreet. Laat er vooral ook geen twijfel bestaan over wat je voor goeds te bieden hebt. Geen vaag gedoe. Helder, concreet, een belofte waarop je af te rekenen bent. Zo kom je in gesprek.

Correct: eerlijk van A tot Z (honesty pays off best)

Wees correct. Blijf heel ver weg van het oude reclamecliché dat je boodschap niet eerlijk hoeft te zijn, als ie maar eerlijk lijkt. Eerlijkheid duurt meer dan ooit het langst en betaalt zich dubbel en dwars terug.

Episch: verhaal dat je pakt (no story, no glory)

Wees episch. Heb altijd een verhaal, een verhaal dat je meeneemt, dat beklijft, zich laat doorvertellen en dat zich leent voor steeds weer nieuwe vertellingen. Feiten vragen stampwerk, verhalen geven vleugels.

Sensibel: vol gevoel voor doelgroep (the finishing touch)

Wees sensibel. Als uit alles blijkt dat je voelt wat de doelgroep voelt, dat je er voor hen bent, dan raak je ze niet alleen echt, dan zullen ze je ook omarmen. De emotionele component is de finishing touch van elke succesvolle, gedragsveranderende merkstrategie.

Gedragsverandering begint met een Gedragsanalyse®

Voor de grootst mogelijke kans op echte gedragsverandering maken we in de communicatie-strategische fase graag gebruik van de Han Snel Gedragsanalyse: een door onszelf in nauwe samenwerking met gedragswetenschappers van D&B ontwikkelde tool. Met dit psychologische model halen we belangrijke inzichten in wat de doelgroep onbewust beweegt boven water. Het laat zien wat bij een specifiek te verkopen product, dienst of gedachtegoed communicatief het beste aanslaat: het focussen op motieven of juist het wegnemen van weerstanden. En vervolgens op welke psychologische communicatiemethodiek je je campagnestrategie het best kunt baseren. De uitkomst is je eerste richtingwijzer naar gedragsveranderende communicatie.

Wat kan Han Snel voor jouw merkstrategie en merk betekenen?

Wil je meer weten over wat wij als retailminded reclamebureau voor jouw merk kunnen beteken? Op strategisch vlak of met betrekking tot onze andere specialiteiten (van merkidentiteit tot social aanpak en van merkverhaal tot 360-gradencampagne)? Laat het even weten via het onderstaande contactformulier.

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER