Branding ligt aan de basis van alle goede reclame
Vruchtbare bodem die je elk moment kunt activeren
Eigenlijk draagt alles wat wij als reclamebureau doen bij aan de beleving van een bedrijf, organisatie, product of dienst. Die beleving zorgt voor een meerwaarde bovenop de harde, instrumentele waarden. Beleving gaat over alle zachte krachten die op het onderbewuste inwerken. Op dat deel van je brein dat 95% van je denken stuurt. Daar wil je dus ook zijn met je reclame. Niet af en toe, maar voortdurend. Om een vruchtbare bodem te hebben die je elk moment kunt activeren. Het creëren en onderhouden van die bedding noemen we branding (bij gebrek aan een goed Nederlands woord).
Perfecte springplank om je boodschap te laten leven en bewegen
Branding van een bedrijf, organisatie, product of dienst is dus de basis van alle goede reclame. Zonder deze bedding zal elke boodschap doodslaan. Neem je de branding serieus mee in al je communicatie, dan zal elke hierop gestoelde boodschap de perfecte springplank hebben. Gaan leven en bewegen. Dat is waarom Han Snel als resultaatgericht reclamebureau ook altijd zorg draagt voor goede branding.
Han Snel heeft alles voor branding in huis
Van het ontwikkelen van een ijzersterke brand identity (daar hebben we wel een goed Nederlands woord voor: merkidentiteit) tot het verzorgen van een onweerstaanbare brand activation (merkactivatie), Han Snel heeft er alles en iedereen voor in huis.
Met de juiste naamontwikkeling heb je de eerste slag al gewonnen
Gaat het om een geheel nieuw merk of een complete herpositionering, dan begint het natuurlijk met de naamontwikkeling. Het effectiefst is een naam die direct de nodige goede associaties oproept, onderscheidend is, lekker bekt, mooi oogt, memorabel en vooral helemaal eigen is. Een naam die binnenkomt en meteen staat. Een mooi recent voorbeeld hiervan uit eigen keuken is Bender, detacheerder voor zorg, sociaal en ruimtelijk domein.
Een unieke merkpositionering geeft helderheid en kracht
In principe ligt er aan elk merk een merkpositionering (brand positionering) ten grondslag. Waar sta je precies in de markt? Waar sta je voor? Waarom ben je er? Je brand purpose, je merkwaarden. Is dat allemaal niet zo scherp als gewenst, dan heeft Han Snel een perfecte methodiek om al deze vragen in korte tijd helder beantwoord te krijgen: de Merk Pressie Sessie.
Het ideale brand design zorgt voor een topentree in hoofd en hart
Veel aandacht verdient natuurlijk ook het brand design, de ontwikkeling, het ontwerp, de vormgeving van de merkidentiteit; om te beginnen het merklogo. Dat kan alleen een naammerk zijn, maar vaak betreft het een combinatie van naam- en beeldmerk. In alle gevallen gaat het om de meest kernachtige, grafische vertaling van waar het merk voor staat. Idealiter al meteen een eerste slag slaand richting hoofd en hart van de doelgroep. Mooie recente voorbeelden hiervan uit eigen keuken zijn Public Support en Electro World.
Van nieuwbouw tot restyling van je brand identity
Han Snel bouwt graag aan de fundamenten van een merk. Prachtig om samen een geheel nieuwe brand identity (merkidentiteit) neer te zetten. Maar ook het opnieuw uitvinden van een bestaand merk is een kolfje naar onze hand. Te gek vinden we dat. Of het nu om het restylen van het logo gaat of het weer helemaal van nu maken van de look and feel, de tone of voice en alles wat maar met de huisstijl van je merk heeft te maken.
De merkcampagne waarmee je alles kunt maken
Staat je merk als een huis, dan is het tijd voor het permanente proces van steeds weer (her)laden ván en triggeren mét je merk. Welk creatieve campagneconcept geeft je hiervoor elke keer weer de beste munitie? Onze concepters (artdirectors, copywriters, designers) halen hiervoor alles uit de kast. Hét idee waarmee je op alle fronten kunt losgaan en scoren. Social, online, offline, in video, in print, nationaal, lokaal, wat er ook maar gewenst is aan media en middelen. Dát idee, daar gaan we voor.
Hoe kan Han Snel jouw merk(en) vleugels geven?
Wil je meer weten over wat wij voor jou en jouw merk(en) kunnen beteken? Via het onderstaande contactformulier is een afspraak zo gemaakt.