Pressie Sessie

Omdat mensen onder de juiste druk beter presteren.

Goede ideeën onstaan op grofweg twee momenten: tijdens een moment van rust (als je staat te douchen bijvoorbeeld) of tijdens een moment waarin de druk oploopt (als je nú een oplossing moet bedenken). Maar wat als we geen tijd te verliezen hebben? Dan is het belangrijk de druk onder de juiste omstandigheden op te voeren, zodat we in no-time op een creatieve oplossing komen waar iedereen achter staat. Precies daarom hebben we de Pressie Sessie ontwikkeld, een werkwijze die technieken uit brainstorms, co-creatie en pressure-cook sessies combineert. Het vraagt wat van iedereen die eraan deelneemt, maar de juiste omstandigheden zorgen voor de mooiste ideeën.

  Even voorstellen

We beginnen snel. Heel snel: iedereen krijgt 30 seconden om zich voor te stellen. Na 30 seconden is meteen de volgende aan de beurt.

  Briefing

Misschien duurde het wel uren om de briefingsposter in te vullen, maar nu krijg je 30 minuten voor de totale briefing. De briefingsposter blijft de hele dag aan de muur hangen en is de opdracht van de dag.

  Vragenronde

Wat waren we netjes stil tijdens de briefing, maar nu gaan we los. In een schamele 20 minuten vuren we snel en gericht de vragen op je af die het verhaal compleet maken.

  Probleemstelling

De briefing en vragen worden samengevat tot één centrale probleemstelling voor de opdracht. Dit wordt de uitdaging/vraag van vandaag.

  Gezamelijke brainstorm

We gaan los! Creatief uit de pan, schieten met scherp en alles kan en mag. Roep wat in je opkomt, nee zeggen mag niet en geen idee is slecht. We gaan de kamer opnieuw behangen met zowel geniale als dramatisch ingevingen. Met wat hulp van onze kant zorgen we voor een creatieve sessie zonder grenzen! Nou ja, één grens: we gaan het in een tempo doen dat alles van ons gaat vragen: in één uur en vijfenvijftig minuten.

  Lunch

Even rust. Tijd voor een casual gesprek en lunch. Als er op kantoor geen lunch beschikbaar is, geef dit dan vooraf even aan. Dan smeren onze creatieven ‘s ochtends héél creatief hun eigen boterham.

  Broeden

De magen zijn gevuld en we hebben tal van ideeën aan de muur, maar wat is nu de rode draad? Kunnen we al hoofdzaken van bijzaken onderscheiden? Zitten we nog wel in de juiste richting? Wij trekken ons terug om te broeden op de basisideeën die er liggen en een bruikbare rode draad eruit te pikken: het hoofdconcept.

  Flitsreview

We geven een samenvatting van de ochtendsessie en stemmen de conclusies en uitgangspunten nogmaals met elkaar af.

  Media brainstorm

Leuk, zo’n hoofdconcept. Maar hoe brengen we het aan de man? Guerrilla of radio? Online of luchtballon? Wij gaan aan de slag met de media-opties, en hoe we het concept daarin het best tot zijn recht laten komen.

  Haalbaarheid

Tijdens onze brainstormsessie gaan we ons een beeld vormen van de kosten implicatie en planning.

  Puntjes op de “i”

Ok, dus die luchtballon gaat niet op. Wat doen we wel? We leggen de laatste hand aan het totale concept voor de eindreview.

  Review & next steps

Onze mensen, jij, je collega’s die er vanochtend even bij waren: gezamenlijk bekijken we het werk dat vandaag gedaan is. We presenteren het concept als een kijkje in de keuken en beslissen samen wat de next steps zijn om de creatieve oplossing live te laten gaan!

Met dit bureau haal ik al jaren de beste resultaten met originele campagnes. Tanja de Boer, marketingdirector U-OV
Gewoon een onmeunig goed bureau! Tes Tertje, baas De Hoofdzaak

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER