Design geeft inhoud vorm
Wat je maar aan middelen kunt bedenken, we maken het
Vormgeving die als geen ander verkoopt, daarvoor zit je goed bij de designers van reclamebureau Han Snel. Design is wat ons betreft de kunst van het hadden en voeten geven aan een idee. Een lijf en een gezicht. Een concept tot leven brengen, beter nog: laten werken. Met elk gewenst middel. Wat je maar kunt bedenken. Wat er maar praktisch en budgettair past om je doel te bereiken, wij maken het.
Alles wat je kunt zien en horen
Design, oftewel het vorm geven aan inhoud, is zo breed als reclame zelf. Alles wat je maar kunt inzetten vraagt vormgeving. Van bedrijfslogo’s tot social posts en van folders tot video’s. En dat hoeft zelfs niet eens iets visueels te betreffen. Ook radiocommercials, podcasts en soundlogo’s vragen vormgeving, auditieve welteverstaan.
Van logo tot complete identiteit
Het begin van alle design voor een merk (zeg maar gerust van alle branding) ligt bij het ontwerp van het logo. Hieruit volgen de huisstijl en alles wat je maar aan huisstijlmiddelen kunt ontwikkelen plus alle ingrediënten voor de identity. Voor online en offline, voor print en digitaal. Idealiter verwerken we alles in een brandbook en/of huisstijlgids. Zo weet iedereen die iets moet maken precies wat de randvoorwaarden zijn. En niet te vergeten: waarom. Ook fijn.
Van social media advertising tot online bannering
Het mooie van online bannering en helemaal van social media advertising is dat we gerichter dan ooit bij hele specifieke doelgroepen kunnen binnenkomen. Targeting opent heel veel deuren. Maar voor de meest glorieuze entree moeten je uitingen nog wel even triggeren. Door het idee, de boodschap, het beeld, de tekst, eventueel het geluid. Het design moet wat doen. Ervoor zorgen dat je klikt. Conversie opleveren. Daar wordt elke digitale uiting, elke post, elke social ad, elke banner op getoetst. Daar maken we het voor.
Van reclamefolders tot inspiratiemagazines
Hoe digitaal de wereld ook is, reclame kent ook nog altijd een heel sterke fysieke component.
Ervaring en onderzoeken wijzen uit dat de behoefte aan tastbare uitingen (om echt beet te pakken, door te bladeren, voor jezelf opzij te leggen, door te geven) niet per se minder is dan in het pre-internettijdperk, wel anders. De ontvanger stelt hoge kwaliteitseisen. Of het nu gaat om flyers, folders, brochures of (inspiratie)magazines. Vormgeving op z’n Han Snels betekent dat we het zo onweerstaanbaar maken dat de doelgroep het niet kan laten liggen. En dat vervolgens alles bijdraagt aan het triggeren, het aanzetten tot het gewenste (koop)gedrag. Waar mogelijk ondersteund en versterkt met digitale vertalingen en specifiek hiervoor ontwikkelde uitingen, van e-mailings tot online magazines.
Van printadvertenties tot digital out-of-home
De meest kernachtige reclame is nog altijd de uiting die je met één tekst en beeld pakt en tot het gewenste gedrag aanzet. Zo’n abri-poster waar je graag even bij stilstaat. Buitenreclame (digital out of home) die helemaal voor jou gemaakt lijkt. Een aanstekelijke advertentie in je favoriete magazine of krant. Een billboard of megamast die je niet had kunnen en willen missen. We maken het. Wat er ook voor nodig is, onze artdirectors, copywriters en designers halen het uit de kast.
Van websites tot winkelmateriaal
Het mag duidelijk zijn dat vormgeving echt alles kan betreffen. Elke denkbare uiting. Elke medium. Alles wat communiceert. Het draagt bij aan je verhaal, je branding en je sales. Van auto’s tot websites en van beursstands tot pos-materiaal. Elk middel heeft zijn rol, elke rol heeft zijn functie. Die functie, wat het moet doen, is hét vertrekpunt bij de ontwikkeling.
Van video’s en animaties tot radiocommercials en podcasts
Bewegende beelden hebben extra impact. Ze prikkelen de hersenen op meerdere niveaus en zijn moeilijker te negeren. Ze geven ook meer gelegenheid om een verhaal te vertellen, een boodschap te verbreden en te verdiepen. Dat geldt natuurlijk voor reclame op tv en YouTube en in de bioscoop, maar ook bij online bannering en posts en advertising op de socials weten we dat video’s (en animaties) een sterke toegevoegde reclamewaarde hebben. Dus kunnen we je reclame laten bewegen, dan zúllen we het laten bewegen. Visueel én auditief. En soms ook met alleen maar geluid, met radiocommercials en podcasts, zo gemaakt dat de luisteraar zelf het enige juiste bewegende beeld vormt.
Meer weten over hoe we van concept tot productie voor je verzorgen?
Van de ruwe allereerste schets tot aan de finale productie, van de eerste tagline tot de complete campagne, reclamebureau Han Snel verzorgt het voor je. Wil je meer weten over hoe we je met alle facetten van creatie, vormgeving, design en productie op reclamegebied van dienst kunnen zijn? Laten we afspreken. Met onderstaand contactformulier is dat zo geregeld.