het goed kringloopwarenhuis han snel

Hoe je van Black Friday Green Friday maakt

Wat doet een creative agency met een enorme voorliefde voor retail op Black Friday? Alles op alles zetten om er een Green Friday van te maken. Om zo veel mogelijk koopjesjagende consumenten hierin mee te krijgen, hebben we voor Het Goed (Nederlands grootste keten van kringloopwarenhuizen) de campagne ‘Shop je mandje vol goeds’ ontwikkeld. Extra speciaal is dat het basisidee hiervoor is bedacht op een Viltjesavond* eerder dit jaar bij Han Snel door communicatiestudenten Britte en Madelon en dat die laatste nu onze favoriete stagiaire van het moment is … Maar goed, terug naar Green Friday.

Het Goed zorgt voor meer dan 25 miljoen kg CO2-besparing in 2019
Het Goed verwacht dit jaar méér dan 25 miljoen kg CO2 te besparen. Dat werkt zo: elke kilo aan verkochte kringloopartikelen in plaats van nieuwe producten zorgt voor een kilo minder CO2-uitstoot.** Oftewel, om meer in retailactietermen te spreken: 1=1 (elke kg hergebruik is goed voor 1 kg CO2-besparing). Hiervan willen we iedereen bewustmaken. En wat is daarvoor een beter moment dan Black Friday, toch wel het meest krankzinnige koopstroommoment van het jaar.

Groenste vrijdag van het jaar
De bewustwording begint met het flink groen kleuren van de over het algemeen zo paarse kringloopwarenhuizen van Het Goed. Donderdag 28 november is de aftrap en vervolgens is het tot en met zondag 1 december Green Friday. Op de echte vrijdag (29 november) vinden in alle vestigingen activiteiten plaats om klanten extra bewust te maken van het goede effect van hun shopgedrag. Met alle mogelijke middelen en uitingen maken we er samen de groenste (en langstdurende;-) vrijdag van het jaar van. Thank Het Goed it’s Friday, Green Friday!

* De creatieve snelkookpan om aanstormende talenten/studenten aan de echte reclamewereld te laten ruiken: viltjesavond.nl
** Bron: TNO

DEEL DIT PROJECT

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER