wecycle, han snel, retail, reclame, communicatie

Hoe bedóel je ‘die heb ik gerecycled’?!

Nederland is goed op weg met het recyclen van e-waste. Jaarlijks worden al tientallen miljoenen kilo’s aan oude, elektrische apparaten en verlichting gered van de afvalberg. Da’s mooi. Maar we kunnen beter. Veel beter. Om dat voor elkaar te boksen hebben alle betrokken partijen de handen ineengeslagen voor een ketenbrede campagne. Van producenten, importeurs en retailers tot installateurs, overheden en uitvoerders, iedereen is betrokken.

Iedereen recyclet e-waste
Om ons goede gedrag nog wat verder de goede kant op te bewegen, hebben we bij Han Snel de campagne ‘Iedereen recyclet e-waste’ ontwikkeld. Met een combinatie van sociale druk en humoristische overdrijving als trigger. Zo horen we bijvoorbeeld in een reeks radiocommercials een aantal wel heel enthousiast e-waste inleverende landgenoten voorbijkomen.

‘Dat doet toch iedereen?’
Man: ‘Heb jij mijn boor ergens gezien?’
Vrouw: ‘Ja, die heb ik gerecycled.’
Man: ‘Hoe bedóel je ‘die heb ik gerecycled’?!
Vrouw: ‘Nou, dat doet toch iedereen?’
Voice-over: ‘Iedereen recyclet e-waste. Vind jouw inleverpunt op heelhollandrecyclet.nl.’
Vrouw: ‘Heb jij mijn föhn ergens gezien?’

Nationale Recycleweek
De campagne valt samen met de Nationale Recycleweek van 14 tot 21 oktober met als parapluthema ‘Heel Holland recyclet’. Tijdens deze week staat het recyclen van e-waste op alle fronten in de spotlights en laten we zien hoe we met z’n allen (consumenten, bedrijfsleven en overheid) e-waste steeds meer in onze harten sluiten. Nederland houdt van e-waste. Jij toch ook?

 

DEEL DIT PROJECT

TYPE HIERONDER JE ZOEKOPDRACHT EN DRUK OP ENTER